Kretskonferens 16-17 februari 2019

Båda länsförbunden och sju av kretsarna i regionen fanns representerade när vi träffades på Camp Viking i Gällö för våran tredje konferens. Temat denna gång var ”Hur får vi fler aktiva medlemmar?”.

På programmet stod presentation av teorin bakom grunden till vårt engagemang, enligt Volontärbyrån, samt tips från andra delar av landet. Den mesta tiden ägnades dock åt gruppövningar från Studiefrämjandets ”Medlemsmodellen” och Naturskyddsföreningens Framtidsstrategi – verksamhetsriktlinjer 2019-2022.

Till lördagskvällens middag hade Bräckekretsens alla medlemmar bjudits in. Tio av er dök upp och åt, umgicks och tävlade med oss andra under en mycket trevlig kväll. Resultatet av lagkampen i filmmusikquizet blev att Bräcke-laget vann, följt av Jämtlands län och Västernorrland. Man ska va artig mot gästerna….

För att känna att det verkligen händer saker i föreningen tittade vi också gemensamt på Kampanjklockan från Riks, kompletterad med regionala inslag.

Tusen tack till Petra & André på Camp Viking! Ni och eran mat är orsaken till att vi återkommer till er för våra träffar. Menyn för helgen var vegetarisk med inslag av lokalt lammkött, delvis ekologiska råvaror och jättegott!

Presentation Volontärbyrån

Grupparbete Tips för att engagera