Kansli Mitt

Som en del av Naturskyddsföreningen Riks satsning ”Starkare länsförbund” finns sen 2015 10 regionala kanslier runtom i Sverige. I vår region

Maria Danvind

Västernorrland – Jämtland – Härjedalen jobbar vi två – Katja och Maria, med uppdrag att stötta kretsar och länsförbund i regionen. Katja bor i Kälen, strax utanför Krokom och Maria bor i Björkåbruk utanför Sollefteå. Katja jobbar mest med kommunikation och sociala medier, Maria mer med sakfrågor.

Länsförbunden i Västernorrland och Jämtland-Härjedalen är våra uppdragsgivare och genom dem också kretsarna.

Vi jobbar med det som kallas ”verksamhetsutveckling”, vilket kan innebära mycket. Bland annat att jobba för att fler medlemmar ska bli aktiva i föreningens arbete, att fungera som stöd och bollplank för föreningens kontaktpersoner, hjälpa till att ordna utbildningar för föreningens medlemmar i regionen, samt att på olika sätt stödja kretsarna i att kommunicera föreningens ståndpunkt i olika frågor.

Har du idéer om verksamhetsutveckling i föreningen, eller annat, så hör av dig till oss

Katja Kristoffersson

via kontaktformuläret här nere! Vi ser verkligen fram emot att få jobba tillsammans med er medlemmar i båda länen och hoppas att vi kan inspirera er att fortsätta ert ideella engagemang. Ni är superviktiga!

——

Maria Danvind & Katja Kristoffersson, Naturskyddsföreningens kansli Region Mitt