Unik chans att påverka EU:s jordbrukspolitik!

EU-kommissionen förbereder just nu en reform av den gemensamma jordbrukspolitiken (CAP). Det kommer att avgöra framtiden för Europas mat- och jordbrukssystem.

Nu finns en unik möjlighet att påverka politiken genom ett offentligt samråd online där alla kan delta. Berätta för EU-kommissionen att det är dags för en ny smartare jordbrukspolitik som hjälper bönderna samtidigt som den skyddar vår miljö och vår hälsa.

Gör din röst hörd och skriv på här: https://www.living-land.org/actnow. Sidan är är engelska.

Kampanjen Living land drivs bland annat av organisationen EEB, European Environmental Bureau. EEB är de europeiska miljöorganisationernas paraplyorganisation. EEB koordinerar miljöarbetet på Europanivå åt ungefär 150 medlemsorganisationer och är med över 15 miljoner medlemmar sannolikt världens största miljöorganisation. EEB är europamedborgarnas miljöröst i EU och står för miljörättvisa, hållbar utveckling och delaktig demokrati. EEB strävar efter att EU ska ge alla medborgare en hälsosam miljö och rik biodiversitet. Du kan läsa mer på deras hemsida: www.eeb.org.

Inlägget är delat från Naturkontakt och författat av Yvette Rasch.